Dagens Ridpass - Hoppning Svea

idag hoppade jag somsagt, vi hoppade 5 ½:an på ena långsidan och bara två enkla hinder med ganska långt avstånd emellan på andra långsidan så vi tränade på att korta och länga galoppsprången. Svea va jätte duktig! Hon brukar ha lite svårt med galoppfattningarna, hon brukar inte orka fatta samlat, men idag gjorde hon perfekta fattningar hela tiden! Vi höll oss fortfarande på dom lägre höjderna för hon har ju inte riktigt koll på sina ben än, men de har blivit mycket bättre!
Avslutade att rida runt "sura kärrning backen". Då va hon så jävla pigg! vi skulle ta en galopp uppför backen och hon stod och studsade skit mycket när jag bromsade henne, haha! Men när jag travade av fick jag henne att lugna sig :)
Imorgon ska Ylva ha dressyr lektion för mig och Next, jag har ju haft lektioner för henne så många gånger så nu tyckte jag att de va dags att byta ;)
Ska fråga om hon kan filma mig lite också, om ni vill se?
image description
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0